(最終更新日:2017-08-24 12:03:29)
  ハラ ヨリトシ   Hara Yoritoshi
  原 頼利
   所属   商学部
   職種   専任教授
■ 著書・論文
1. 論文  "The performance effect of inter-firm adaptation in channel relationships: The roles of relationship-specific resources and tailored activities," Industrial Marketing Management (共著) 2017
2. 論文  "Trust building process for new market entrants: A case study of a Japanese cosmetics company's business expansion in China," Journal of Business and Industrial Marketing, 32 (6) (共著) 2017
3. 論文  "Beyond taxation: Discourse around energy policy in Japan," Energy Policy, 98 (共著) 2016
4. 論文  "The hidden abode of network orchestration: The case of de-legitimated diesel cars in Japan," Industrial Marketing Management, 49 (共著) 2015
5. 論文  "Making and consuming characters," International Journal of Multidisciplinarity in Business and Science, 2 (2) (共著) 2014
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■ 学会発表
1. 2017/09 Industrial Legitimacy and Isomorphism: The case of the Japanese convenience-store industry(33rd Industrial Marketing and Purchasing Conference)
2. 2017/06 The paradox of servitization: How to design PSSs(2017 CBIM (Center for Business & Industrial Marketing) Academic Workshop)
3. 2016/12 Discourse around strategizing processes in industrial networks(IMP Asia in Africa)
4. 2016/09 Adaptation and Performance in Channel Relationships: The roles of Relationship-Specific Resources and Tailored Activities(32nd Industrial Marketing and Purchasing Conference)
5. 2016/06 Environmental and Behavioral Uncertainty in Supply Chains(2016 CBIM (Center for Business & Industrial Marketing) Academic Workshop)
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■ 学歴
1. ~2003/03 明治大学 商学研究科 商学専攻 博士課程単位取得満期退学
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2017/04~  流通チャネルにおける企業間適応に関する包括的分析モデルの構築と実証分析 科学研究費補助金基盤研究(C)(研究代表者: 原頼利) 
2. 2015/04~  マーケティング・チャネルの価値創出と価値専有メカニズムに関する理論的・実証的研究 科学研究費補助金基盤研究(B)(研究代表者: 崔容熏) 
3. 2013/04~2016/03  イノベーション・ネットワークにおける企業間コーディネーションに関する実証研究 科学研究費補助金基盤研究(C)(研究代表者: 原頼利) 
4. 2012/04~2015/03  流通チャネルの企業間関係における「協調と対立」及び「統合と分離」 科学研究費補助金基盤研究(C)(研究代表者: 崔容熏) 
5. 2009/04~2013/03  ベンチャー企業ネットワークにおけるコーディネーションと企業境界に関する研究 科学研究費補助金 若手研究(B)(研究代表者: 原頼利) 
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■ 受賞学術賞
1. 2012/02 中小企業研究奨励賞
■ 現在の専門分野
Marketing (キーワード:Marketing Channels, B2B Marketing)