(最終更新日:2016-12-09 13:07:05)
  コバヤシ ハジメ   Kobayashi Hajime
  小林 一
   所属   商学部
   職種   専任教授
■ 著書・論文
1. 著書  マーケティング (共著) 2013/01
2. 著書  戦略的SCMケイパビリティ (共著) 2007/03
3. 著書  『企業倫理学 3-雇用と差別/競争と情報』(共訳)(トム・L・ビーチャム、ノーマン・E・ボウイ編)  2003/06
4. 著書  ニューベンチャー戦略(共訳)(カール・H・ヴェスパー著)  1999/04
5. 著書  新訂流通総論 (共著) 1998/12
全件表示(38件)
■ 学会発表
1. 2016/12/03 How does agency work in strategizing process in foreign markets? A Strategy-as-Practice view(42nd Annual Conference of the European International Business Academy)
2. 2016/09/01 A Social Construction Approach to the Trans-nationalization Process of the Retail Business Model: The Case of a Japanese Global Retailer in China(32nd Annual IMP Conference)
3. 2015/11/12 Enablers and Inhibitors of Service Commercialization by Manufacturers(11th European Conference on Management Leadership and Governance)
4. 2014/12/08 Effect of Trust on Interorganizational Business Model Transfer across Borders(The 6th Meeting of the IMP Group in Asia)
5. 2014/11/07 Two Organizational Learning Modes: A Case Study of a Japanese Supermarket Chain(11th International Conference on Intellectual Capital, Knowledge Management and Organizational Learning)
全件表示(12件)
■ 学歴
1. ~1981 明治大学 商学研究科 商学 博士課程
2. ~1975 明治大学 商学部 商学科
3.
(学位取得)
商学修士
■ 教育上の業績
●教育内容・方法の工夫(授業評価等を含む)
1. 2016/04~ ケース・スタディにもとづくマーケティングの見方の習得
●作成した教科書、教材、参考書
1. 2017/04~ マーケティング
■ 所属学会
1. Institute for Operations Research and the Management Sciences
2. 日本商業学会
3. 日本経営診断学会
4. 組織学会
5. 経営学会
全件表示(6件)
■ 研究課題・受託研究・科研費
1.   グローバルEーSCMに関する研究 国際共同研究 
2.   ダイナミック・ケイパビリティ研究の現状と課題  (キーワード:ダイナミック・ケイパビリティ、実践としての戦略、サービスドミナントロジック)
3.   流通チャネル研究の理論的基礎  (キーワード:流通チャネル、組織経済学、組織社会学)
4.   組織学習の現象に関する研究  (キーワード:組織学習)
■ 現在の専門分野
マーケティング論(marketing management), 商業学(Commercial Science)