(最終更新日:2024-08-20 12:58:11)
  ハラ ヨリトシ   Hara Yoritoshi
  原 頼利
   所属   明治大学  商学部
   職種   専任教授
■ 著書・論文
1. 2023/05 論文  "Legitimacy versus efficiency: Implementation of in-person work in Japanese companies during the COVID-19 pandemic" Journal of Asia Business Studies (in press) (共著)  Link
2. 2023/02 論文  "Vertical and horizontal governance in multiple-channel systems" Journal of Business Research 156(113529) (共著)  Link
3. 2022/01 論文  "Changes in industrial network logics: The case of the Japanese retail industry" Journal of Business and Industrial Marketing 37(1),pp.1-13 (単著)  Link
4. 2019/10 論文  "Integrated marketing channel relationships: Integration dimensions and channel performance" Journal of Business and Industrial Marketing 34(6),pp.1360-1373 (単著)  Link
5. 2019 論文  「マーケティング成果へのチャネル統合度と企業特殊的要因との結合効果:ポジショニングと資源」 『流通研究』 22(1),17-33頁 (共著)  Link
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■ 学会発表
1. 2024/07/02 Impact of International Function Transfer on Cross-Functional Integration in New Product Development: A Comparative Study of New Product Development Processes in Multinational Japanese Manufacturing(31st EurOMA Conference)
2. 2023/09/29 The hidden role of property rights in cultural production projects(EMAC Regional Conference 2023)
3. 2023/07/03 A triad perspective of cross-functional integration (CFI) across new product development (NPD): case study of a multinational Japanese manufacturing company in China(30th EurOMA Conference)
4. 2022/09/02 How do relationship structures affect knowledge adaptation for value enhancement?(38th Industrial Marketing and Purchasing Conference)
5. 2022/07/08 Shared ownership and coordination problems in temporary organizations: Filmmaking joint ventures in Japan(38th European Group for Organizational Studies Colloquium)
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■ 学歴
1. Freie Universität Berlin Ph.D. in Economics (Dr. rer. pol.)
2. 明治大学 修士 (商学)
3. 明治大学 学士 (商学)
■ 所属学会
1. 日本商業学会
2. 2023/05~ ∟ 理事
3. 2017/05~2021/05 ∟ 理事
■ researchmap研究者コード
5000059617
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2024/04~  プロジェクトベース組織におけるコーディネーションと所有権の役割に関する研究 科学研究費助成事業 基盤研究(C)(研究代表者: 原頼利) 
2. 2023/04~  デジタル時代における製造業者の流通環境への適応 科学研究費助成事業 基盤研究(B)(研究代表者:久保知一) 
3. 2022/04~  伝統産業のダイナミック・ケイパビリティ:伝統保持と革新のための学際的アプローチ 科学研究費助成事業 基盤研究(B)(研究代表者:岸保行) 
4. 2020/04~2024/03  企業間関係性の再検討:B2B-EC化とマルチ・チャネル化の進展と関係性研究の変容 科学研究費助成事業 基盤研究(C)(研究代表者: 原頼利) 
5. 2019/04~2022/03  マーケティング・チャネルの硬直性:機敏なチャネル転換を阻む原因の探求 科学研究費助成事業 基盤研究 (B) (研究代表者:結城祥) 
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■ 受賞学術賞
1. 2020 日本商業学会 優秀論文賞 (「マーケティング成果へのチャネル統合度と企業特殊的要因との結合効果:ポジショニングと資源」 『流通研究』 22(1))
2. 2012/02 一般社団法人 商工総合研究所 中小企業研究奨励賞 (『現代日本のものづくり戦略 ―革新的企業のイノベーション』(白桃書房))
■ 現在の専門分野
Marketing (キーワード:Marketing Channels, B2B Marketing)