(最終更新日:2022-03-15 10:28:29)
  ルブレクト ブライアン G.   Rubrecht Brian Guenter
  ルブレクト ブライアン G.
   所属   明治大学  商学部
   職種   専任教授
■ 著書・論文
1. 2022/03 著書  Examining the file renaming errors made by Japanese university EFL students during the first year of emergency remote teaching IICE 2022 (The IAFOR International Conference on Education) pp.1-17 (単著)  Link
2. 2021/11 著書  Transforming teacher-student communication under COVID-19: Completing analyses of remote progress and information conveyance by students studying English as a foreign language at Japanese universities ICERI 2021 (14th Annual International Conference of Education, Research and Innovation) pp.218-227 (単著) 
3. 2021/07 論文  Using ARS: Promoting teacher-student interaction at a distance Explorations in Teacher Development 27(2),9-10頁 (単著) 
4. 2021/05 著書  Taking attendance at university: Some thoughts brought on by COVID-19   (単著) 
5. 2021/02 著書  Student views of attendance at Japanese universities in the era of COVID-19: A preliminary look  pp.185-199 (単著)  Link
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■ 学会発表
1. 2022/01/06 Examining the file renaming errors made by Japanese university EFL students during the first year of emergency remote teaching(The IAFOR International Conference on Education Hawaii)
2. 2021/11/08 Transforming teacher-student communication under COVID-19: Completing analyses of remote progress and information conveyance by students studying English as a foreign language at Japanese universities(ICERI 2021 (14th Annual International Conference on Education, Research and Innovation))
3. 2021/05/15 Taking attendance at university: Some thoughts brought on by COVID-19(GIRES (Global Institute for Research, Education & Scholarship) Education, Technology & Culture in Crisis: Secondary & Higher Education in a Time of Virtual Instruction)
4. 2021/03/12 Staying connected: A digital approach to taking attendance at Japanese universities during COVID-19(The 52nd Annual Convention of the Northeast Modern Language Association (NeMLA))
5. 2020/12/15 Student views of attendance at Japanese universities in the era of COVID-19: A preliminary look(Osaka Conference on Education 2020)
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■ 学歴
1.
(学位取得)
ジョージタウン大学 修士
2.
(学位取得)
テキサス大学オ-スチン校 博士(応用言語学)
3. テキサス大学オースチン校 外国語教育学研究科 外国語教育学 博士課程単位取得満期退学
4. ジョージタウン大学 外国語学研究科 TESOL and Bilingual Education 修士課程単位取得満期退学
■ 所属学会
1. 2007/04~ International Society for Language Studies
2. 2004/09~ 全国語学教育学会
■ 職務上の実績
●その他職務上特記すべき事項
1. 英語学習動機付け、アイデンティティー、音声学
■ 研究課題・受託研究・科研費
1. 2015~  スター・ウォーズで使用されている言語 個人研究 (キーワード:スター・ウォーズ、言語)
2. 2015~  英語のジョークやだじゃれ  (キーワード:英語のユーモア、冗談、だじゃれ)
3. 2010/08~  Returnee identity 個人研究 
4. 2008  日本人の英語の/l/と/r/の発音トレーニングと区別力 個人研究 (キーワード:発音,)
5. 2002  外国語を勉強するモチベーション 個人研究 (キーワード:外国語,勉強方法,)
■ 現在の専門分野
言語学(Linguistics), 英語学(English Studies)