photo
    (最終更新日:2022-06-26 18:09:17)
  カトウ タクミ   KATO TAKUMI
  加藤 拓巳
   所属   明治大学  商学部
   職種   専任講師
■ 著書・論文
1. 2022/05 論文  Brand storytelling on websites: The role of empathy on repurchase intentions for PCs and smartphones (in press) Journal of Promotion Management, Taylor & Francis  (単著) 
2. 2022/02 著書  Customer experience factors contributing to brand loyalty to Disney Resorts: An empirical analysis of concept, casts, attractions, and characters 2022 American Marketing Association Winter Academic Conference 138-149頁 (単著) 
3. 2021/12 論文  Opposition in Japan to the Olympics during the COVID-19 pandemic Humanities and Social Sciences Communications, Nature 8,1-9頁 (単著) 
4. 2021/09 論文  Contribution of concept recall to brand loyalty: An empirical analysis of design and performance Journal of Consumer Behaviour, Wiley-Blackwell 1-10頁 (単著) 
5. 2021/09 論文  Synergistic effect of matching corporate and product brand images on purchase intentions: Comparing the importance of functional and emotional value Journal of Brand Management, Palgrave Macmillan 28(6),671-684頁 (単著) 
全件表示(20件)
■ 学歴
1. 2018/04~2019/03 筑波大学 ビジネス科学研究科 企業科学専攻 博士課程修了 博士(経営学)
2. 2015/04~2017/03 筑波大学 ビジネス科学研究科 経営システム科学専攻 修士課程修了 修士(経営学)
3. 2008/04~2012/03 慶應義塾大学 理工学部 管理工学科 卒業
■ 職歴
1. 2022/04~ 明治大学 商学部 専任講師
2. 2020/04~2022/03 埼玉大学 経済経営系大学院 専任講師
3. 2014/03~2020/03 本田技研工業株式会社
4. 2012/04~2014/02 三菱電機株式会社
■ 主要学科目
マーケティング管理論
■ 所属学会
1. 2021/12~ American Marketing Association
2. 2020/06~ 日本デザイン学会
3. 2018/12~ 日本感性工学会
4. 2018/06~ 日本マーケティング学会
5. 2018/06~ 経営情報学会
■ ホームページ
   個人Webサイト
   業績詳細
■ メールアドレス
  kyoin_mail
■ 受賞学術賞
1. 2022/05 経営情報学会 優秀萌芽研究賞
2. 2022/01 2022 5th International Conference on Computers in Management and Business Excellent Oral Presentation
3. 2021/10 日本マーケティング学会 ベストオーラルペーパー賞
4. 2021/08 International Conference on Business and Information Management 2021 Excellent Oral Presentation Winners
5. 2021/07 KES Intelligent Decision Technologies 2021 Best Paper Award
全件表示(16件)
■ 現在の専門分野
マーケティング (キーワード:商品開発, ブランドマネジメント, 消費者行動) 
■ 科研費研究者番号
90882225