(Last updated : 2022-06-27 16:19:24)
  TODA YUMIKO
   Department   Undergraduate School  , School of Global Japanese Studies
   Position   Associate Professor
■ Books and Papers
1. 2020/10 Article 「小売国際化研究における知識移転研究の知的連関に関する一試論」 『三田商学研究』 pp.235-249 (Single) 
2. 2020/03 Book 「小売業のCCM:英国M&Sのレディーミール事業に見える文化マーケティング戦略」   (Collaboration) 
3. 2020/03 Book 「小売業のCCM:英国M&Sのレディーミール事業に見える文化マーケティング戦略」『文化を競争力とするマーケティング:カルチャー・コンピタンスの戦略原理』   (Collaboration) 
4. 2019/10 Book 「マークス&スペンサー:イギリスにおけるプライベート・ブランド戦略の開拓者」『欧州小売企業の国際戦略』   (Collaboration) 
5. 2019/03 Book 「Marksand Spencer社におけるCSR活動の史的変遷とヘルシー・イーティング戦略の諸問題」『ボーダレス化する食』   (Collaboration) 
Display all(18)
■ Conference Presentations
1. 2019/10/20 堤清二の流通産業論と消費社会批判 (第33回日本流通学会全国大会)
2. 2019/07/04 ‘MUJI’s internationalization process and transmission of brand identity’ (the 20th European Association for Education and Research in Commercial Distribution Conference)
3. 2019/06/22 堤清二の流通思想の史的変遷 (日本流通学会関東甲信越部会)
4. 2019/05/19 Creating and Transmission of Brand Identity: the case study of MUJI (the 19th Biennial Conference on Historical Analysis and Research in Marketing)
5. 2018/08/04 知識ベース論の理論的構造とその方法論的問題〜小売国際化研究の基礎理論の再検討〜 (ポパー哲学研究会年次研究大会)
Display all(25)
■ Academic Qualifications
1. 〔Doctoral course〕, Keio University, Accomplished credits for doctoral program, Ph. D. in Marketing
2. 慶應義塾大学, 商学博士
3. 慶應義塾大学, 商学修士
■ Career History
1. 2022/04~ Associate Professor
2. 2015/04~2022/03 Nihon University, College of Commerce Associate Professor
3. 2008/04~2015/03 Assistant Professor, College of commerce, Nihon University Assistant Professor
4. 2007/04~2008/03 Management School and Economics, The University of Edinburgh. Visiting Researcher
5. 2004/04~2007/03 Faculty of Business and Commerce, Keio University Research Associate
■ Academic Associations Membership
1. CHARM Association
2. 日本マーケティング史研究会
3. 日本商業学会
4. 日本流通学会
5. 経営史学会
■ Award History
1. 2015/11 Japan Marketing Academy マーケティングジャーナル2015/ヤングスカラー賞 (流通革命論の再解釈)
2. 2015/10 日本流通学会 第6回日本流通学会論文賞 (ダイエー社とマークス・アンド・スペンサー社の提携関係に関する歴史研究)
■ Current Specialized Field
Commerce (Key Word:Retailing,Marketing) 
■ KAKENHI Researcher Number
50383948